Ο TSI λοιπόν είναι ο μοναδικός κινητήρας ευρείας παραγωγής παγκοσμίως αυτήν τη στιγμή που ενσωματώνει τη λεγόμενη διπλή υπερπλήρωση. Τι σημαίνει όμως διπλή υπερπλήρωση στην προκείμενη περίπτωση ; Έχουμε 2 υπερπληρωτές που δρουν από κοινού σε σειριακή σύνδεση και εκτοξεύουν τις τιμές ισχύος και ροπής σε υψηλότατα επίπεδα για κινητήρα 1.4 λίτρων.
Air flow in the VW twincharged TSI |
Στην πράξη ο μηχανικός υπερσυμπιεστής λειτουργεί με μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 0.8 bar και ήδη από τις 2500 στροφές δουλεύει ταυτόχρονα με τον υπερσυμπιεστή εξάτμισης διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία ως τις 3500 στροφές όπου και απεμπλέκεται πλήρως για να αναλάβει το turbo με μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης το 1.1 bar και να εκτοξεύσει την ιπποδύναμη στους 170 ίππους και τη ροπή στα 240nm αποδιδόμενα ήδη από τις 1750 στροφές και διατηρώντας τα σταθερά στο διάγραμμα ως τις 4500 στροφές.
Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι ότι αυτός ο κινητήρας σε χαρακτηριστικά λειτουργίας είναι ότι πιο κοντά υπάρχει στον ηλεκτροκινητήρα που ως γνωστόν αποδίδει τη ροπή του από μηδενικές στροφές.
Συν τοις άλλοις ο άμεσος ψεκασμός συνεπάγεται και υψηλή συμπίεση που εδώ είναι 10:1 τιμή τυπική για έναν κινητήρα φυσικής αναπνοής όχι όμως για έναν κινητήρα με εξαναγκασμένη αναπνοή γεγονός που προσθέτει ακόμα περισσότερους πόντους στον συγκεκριμένο κινητήρα.
Εδώ πρέπει να αναφερθεί για λόγους ακριβείας ότι πλέον ο ίδιος κινητήρας που τοποθετείται στο GOLF VI καθώς και στο scirocco αποδίδει σε αμφότερα τα μοντέλα 160 ίππους ωστόσο αναμένεται σε μελλοντικές υλοποιήσεις να φτάσει σε επίπεδα 180 ίππων.
http://mechluke.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου