Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ WRC






Γιατί να βελτιώσουμε το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου μας; Τι επιλογές έχω; Η επιπλέον δύναμη επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να χρειάζεται κάποιες αλλαγές στο εργοστασιακό σύστημα πέδησης που δεν επαρκεί για να « φρενάρει» την επιπλέον δύναμη. Επίσης, ένας οδηγός, ο οποίος συνηθίζει να κινείται σε γρήγορους ρυθμούς, χρησιμοποιεί πιο συχνά και πιο βίαια τα φρένα του αυτοκινήτου του, με αποτέλεσμα αυτά να υπερθερμαίνονται και να μην έχουν αποτελεσματική απόδοση.

Έτσι, η μόνη λύση που υπάρχει είναι η βελτίωσή τους σε 4 βασικούς τομείς. Ο πρώτος τομέας όπου μπορούμε να επέμβουμε είναι τα υλικά τριβής (τακάκια). Στην αγορά μπορούμε να βρούμε τακάκια με σκληρά υλικά τριβής που χρειάζονται χρόνο για να ζεσταθούν ώστε να αποδώσουν, αλλά έχουν μεγάλη αντοχή στη φθορά. Από την άλλη πλευρά, μπορούμε να επιλέξουμε τακάκια με μαλακά υλικά που αποδίδουν από το πρώτο κιόλας φρενάρισμα, έχουν υψηλή απόδοση, αλλά φθείρονται γρηγορότερα. Ο δεύτερος τομέας που δέχεται βελτίωση είναι τα σωληνάκια, που μπορούμε να αντικαταστήσουμε με άλλα υψηλής πίεσης που δεν παρουσιάζουν παραμόρφωση κατά τη συνεχή και σκληρή χρήση. Το επόμενο στάδιο είναι η αλλαγή των δίσκων με χαρακτούς ή αεριζόμενους διάτρητους δίσκους που θα βελτιώσουν το φρενάρισμα λόγω της γρηγορότερης ψύξης τους και θα μας προσφέρουν καλύτερη αίσθηση αλλά και αμεσότητα στο φρενάρισμα. Τέλος, το τελευταίο και πιο εξειδικευμένο στάδιο είναι οι δαγκάνες που είναι υπεύθυνες να πιέσουν το τακάκι μέσω κάποιων πιστονιών, πάνω στο δίσκο των φρένων, ώστε να δημιουργηθεί τριβή και να φρενάρει ο κάθε τροχός. Έτσι, μπορούμε να αντικαταστήσουμε τις εργοστασιακές δαγκάνες με άλλες που διαθέτουν περισσότερα πιστόνια (2πίστονες, 4πίστονες, 6πίστονες κλπ.), για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Συνήθως, για να αλλάξουμε τις δαγκάνες θα πρέπει να αντικατασταθούν και οι εργοστασιακοί δίσκοι με μεγαλύτερους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου