Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ



Ο ρόλος των αμορτισέρ
Ο ρόλος των αμορτισέρ είναι να απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου, ώστε να μη μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών και να και να αποσβένουν τις οποιεσδήποτε ταλαντώσεις του ελατηρίου που επηρεάζουν αρνητικά τη σταθερότητα και, γενικά, την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το κύριο συστατικό, που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία αλλά και την απόσβεση των αμορτισέρ, είναι το λιπαντικό που περιέχεται στο εσωτερικό του κορμού τους (μπουκάλα).



Η φθηνότερη λύση είναι τα αέρος λαδιού, ενώ στο άλλο άκρο βρίσκονται τα αζώτου λαδιού, τα οποία προτιμούνται, διότι συμπεριφέρονται καλύτερα στη σκληρή χρήση. Αυτό οφείλεται στη χρήση αζώτου που δεν επιτρέπει στο λάδι να αναπτύξει υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να αλλάξει ο όγκος του. Για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς που ζητούν την απόλυτη ρύθμιση για χαλαρές ή γρήγορες βόλτες υπάρχουν τα αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης. Οι τρεις τύποι που μπορούμε να βρούμε στο εμπόριο είναι οι εξής: Αμορτισέρ που ρυθμίζονται πριν τοποθετηθούν, ή που ρυθμίζονται με κάποιο ειδικό κλειδί από το πάνω μέρος της μπουκάλας ή που ρυθμίζονται με ηλεκτρικό τρόπο από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω διακόπτη.


Το κεφάλαιο των ελατηρίων
Το δεύτερο σημαντικό μέρος της ανάρτησης ενός αυτοκινήτου είναι τα ελατήρια. Βασικός σκοπός των ελατηρίων είναι να διατηρούν την επαφή του κάθε τροχού του οχήματος με το δρόμο. Το ιδανικό σετ ελατηρίων για το αυτοκίνητό μας πρέπει να είναι τόσο μαλακό, ώστε η αντίστασή του να βοηθά τους τροχούς να έχουν συνεχή επαφή με το οδόστρωμα και τόσο σκληρό ώστε να μην τερματίζει η διαδρομή της ανάρτησης και να αποφεύγεται ο «τραυματισμός» της, όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από μεγάλες ανωμαλίες. Τα βελτιωτικά ελατήρια, που μπορούμε να βρούμε στην αγορά, προσφέρουν μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και κατά το μεγαλύτερο ποσοστό καλύτερη οδική συμπεριφορά.
                 

Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις αποτελούνται από αμορτισέρ και ελατήριο και αφορούν σε αυτούς που έχουν υψηλές απαιτήσεις. Βασικό προτέρημα σε σχέση με ένα σετ ελατηρίων που συνδυάζεται ξεχωριστά με αμορτισέρ είναι ότι προσφέρουν ρυθμίσεις για τη σκληρότητα, το ύψος, αλλά και άλλες παραμέτρους που αφορούν στη γεωμετρία της ανάρτησης και επηρεάζουν το πάτημα του τροχού στο δρόμο. Έτσι, ο οδηγός ενός αυτοκινήτου που είναι εφοδιασμένο με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις μπορεί να κάνει ξεχωριστές ρυθμίσεις για την άνετη κίνηση στην πόλη και διαφορετική ρύθμιση για γρήγορη οδήγηση σε πίστα.
πηγή: autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου