Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

Traction Control System


ASR systeme antipatinage
Σε κινητήρες με σχετικά μεγάλη ιπποδύναμη ένα τέτοιο σύστημα κρίνεται αναγκαίο καθώς αποτρέπει το σπινάρισμα των τροχών. Ειδικοί αισθητήρες -στην πραγματικότητα είναι οι ίδιοι με του συστήματος ABS- αντιλαμβάνονται την περιστροφική ταχύτητα του κάθε κινητήριου τροχού και όταν υπάρξει διαφορά περιστροφής τότε δίνεται εντολή από την ECU ώστε να επιβραδυνθεί ο τροχός που σπινάρει. Αν αυτό δεν είναι αρκετό τότε η ηλεκτρονική μονάδα του κινητήρα επεμβαίνει στο ηλεκτρονικό γκάζι μειώνοντας τις στροφές λειτουργίας του μοτέρ. Στην περίπτωση που το σπινάρισμα εξακολουθεί να υπάρχει, τότε εμπλέκεται και το σύστημα πέδησης για να βάλει τάξη. Στα ελληνικά ο αδόκιμος όρος για το εν λόγω σύστημα είναι “αντισπίν” ενώ ανάλογα με τον κατασκευαστή το σύστημα περιορισμού ονομάζεται TCS (Traction Control System), ASR (Acceleration Slip Regulation) κ.α.

Τα σύγχρονα συστήματα Traction Control λειτουργούν, βέβαια, πολύ διαφορετικά. Μέσω αισθητήρων ελέγχεται η διαφορά ταχύτητας μεταξύ των τροχών και τα αποτελέσματα αυτής της σύγκρισης ελέγχονται από την Κεντρική Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου, η οποία ελέγχει επίσης και το ABS. Όταν η διαφορά ταχύτητας μεταξύ των τροχών ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο τότε ενεργοποιείται το ABS σε αυτόν τον τροχό. Εξαιτίας αυτής της δυνατότητας το TCS συχνά αναφέρεται και ως Anti-Slip Regulation (ASR). Αυτή δεν είναι η μοναδική δυνατότητα που έχει ένα σύστημα Traction Control. Ανάλογα με το πόσο εξελιγμένο είναι μπορεί να πραγματοποιεί ενέργειες που πριν κάποια χρόνια έμοιαζαν εξωπραγματικές. Τέτοιες είναι η προσωρινή αναστολή της ανάφλεξης ή η μείωση της παροχής καυσίμου σε έναν ή περισσότερους κυλίνδρους, το φρενάρισμα σε έναν ή περισσότερους τροχούς, όπως αναφέραμε και πριν, το κλείσιμο της πεταλούδας του γκαζιού και η μείωση της ταχύτητας του Turbo.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου